شرایط اخذ پذیرش

نکات بسیار مهم در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه علم و فرهنگ
- پاسپورت متقاضی باید حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد، در غیر این صورت پیش از ثبت درخواست پذیرش، نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.
- مدارک باید اسکن شده و با کیفیت ارسال شود. متقاضیان از طریق سامانه پذیرش دانشجویان بینالمللی به نشانی admission.usc.ac.ir نیز میتوانند مدارک خود را بارگذاری کرده و یا از طریق ایمیل، پوشه مدارک خود را در قالب زیپ (فایل فشرده) ارسال نمایند. مدارک بدون کیفیت بررسی نخواهد شد.
- متقاضیان مقطع کارشناسی میتوانند سه رشته از رشتههای دایر در دانشگاه علم و فرهنگ را به ترتیب اولویت انتخاب نمایند. نتیجه درخواست پذیرش متقاضیان بر اساس معدل و ریز نمرات ایشان طی گواهی پذیرش اولیه به متقاضیان اعلام خواهد شد.
- فرایند دریافت بلامانع سائورگ در صورت نبود مشکل سیستمی در سازمان های ذیربط دولت حداقل تا ۲۰ روز کاری و اخذ ویزای تحصیلی حداقل ۳ هفته کاری است.
- ویزای تحصیلی نهایتا 1 ماه پیش از آغاز نیمسال تحصیلی در اختیار پذیرفته شدگان قرارخواهد گرفت.
- دانشجویان موظفند در بازه زمانی که متعاقبا اعلام خواهد شد، جهت ثبت نام به دانشگاه مراجعه نمایند در غیر اینصورت به هیچ وجه ثبت نام انجام نخواهد شد.
- هزینه بررسی پرونده درخواست پذیرش هر متقاضی غیرایرانی 10.000.000 ریال (1 میلیون تومان) است که در صورت پذیرش نهایی این مبلغ به عنوان بخشی از شهریه تلقی شده و از شهریه نهایی کسر میشود.
- دریافت هزینه بررسی پرونده از طریق شماره کارت 6104337770070389 به نام غیردولتی غیر انتفاعی دانشگاه علم و فرهنگ انجام میشود.
- به غیر از هزینه بررسی پرونده، دانشگاه تا پیش از ثبت نام هزینه دیگری از دانشجویان دریافت نخواهد کرد.
- متقاضیانی که قبلا در دانشگاههای ایران تحصیل میکردند، در صورت انصراف از دانشگاه قبلی پس از یکسال میتوانند در دانشگاه دیگری پذیرش شده و تحصیل کنند.
- تمامی کلاسهای درسی دانشگاه علم و فرهنگ به صورت حضوری برگزار میشود.
- متقاضیان نمیتوانند همزمان در دانشگاههای دیگر مشغول به تحصیل باشند.
- متقاضیان پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر در تمامی مقاطع باید معدل A یا B داشته باشند.
تبصره: در صورت عدم احراز شرط معدل برای پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر، متقاضیان همچنین میتوانند با ارسال رزومه کاری مرتبط و گواهینامه دورههای مرتبط درخواست پذیرش در این رشته ثبت نمایند.
- فارغ التحصیلان مراکز و مدارس غیررسمی از جمله دارالعلوم و … در این دانشگاه پذیرفته نمیشوند.
- در هنگام تکمیل فرمهای مورد نیاز برای پذیرش اطلاعات را کامل و به درستی وارد نمایید.
- در صورت بروز هرگونه مغایرتی در خصوص مدارک، اطلاعات شخصی اعم از نام، نام خانوادگی، نام پدر، وضعیت تاهل، تعداد فرزندان و همچنین کیفیت پایین مدارک و… فرایند پذیرش متوقف خواهد شد.
مدارک لازم برای متقاضیان مقطع کارشناسی
- تصویر پرسنلی با اندازه H=600 و W=400 (کمتر از 50 کیلو بایت و بیشتر از 100 کیلو بایت نباشد)
- صفحه نخست پاسپورت با حداقل یکسال اعتبار با اندازه H=600 و W=800 (کمتر از 50 کیلو بایت و بیشتر از 100 کیلو بایت نباشد)
- تصویر فیش هزینه بررسی پرونده به مبلغ یک میلیون تومان
- اصل دیپلم دبیرستان (شهادتنامه)/ Diploma Certificate (برای اتباع محترم کشور افغانستان با مهر تایید وزارت معارف، وزارت امورخارجه و یکی از کنسولگریهای ایران)
- اصل ریز نمرات دبیرستان (Transcript)
- تکمیل فایل فرم ویزا، تکمیل صحیح فرم اطلاعات دانشجو و نسخه امضا شده فرم “شرایط پذیرش دانشجویان غیرایرانی-غیربورسیه در دانشگاه علم و فرهنگ”
- ارسال کد سائورگ Saorg
- الزامی است؛ مدارک تحصیلی متقاضیان محترم علاوه بر مهر رسمی مراکز آموزشی، مهر وزارت امور خارجه کشور متبوع متقاضی و یکی از نمایندگی های رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را نیز داشته باشد.
- فایل های مربوط به مدارک مرتب با نام ویژه هر مدرک مثلا «شهادتنامه دبیرستان»، «ریزنمرات کارشناسی» در قالب یک فایل زیپ با اسم متقاضی ارسال شود.
مدارک لازم برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد
- تصویر پرسنلی با اندازه H=600 W=400 (کمتر از 50 کیلو بایت و بیشتر از 100 کیلو بایت نباشد)
- صفحه نخست پاسپورت با حداقل یکسال اعتبار با اندازه H=600 و W=800 (کمتر از 50 کیلو بایت و بیشتر از 100 کیلو بایت نباشد)
- تصویر فیش هزینه بررسی پرونده به مبلغ یک میلیون تومان
- اصل دیپلم دبیرستان (شهادتنامه)/ Diploma Certificate(برای اتباع محترم کشور افغانستان با مهر تایید وزارت معارف، وزارت امورخارجه و یکی از کنسولگری های ایران)
- اصل ریز نمرات دبیرستان (Transcript)
- اصل دانشنامه مقطع کارشناسی (BA and BS Certificate)
- اصل مدرک ریز نمرات مقطع کارشناسی (BA and BS Transcript)
- در صورت لزوم انجام مصاحبه حضوری یا آنلاین
- تکمیل صحیح فرم ویزا، تکمیل صحیح فرم اطلاعات دانشجو و نسخه امضا شده فرم “شرایط پذیرش دانشجویان غیرایرانی-غیربورسیه در دانشگاه علم و فرهنگ”
- ارسال کد سائورگ Saorg
- الزامی است؛ مدارک تحصیلی متقاضیان محترم علاوه بر مهر رسمی مراکز آموزشی، مهر وزارت امور خارجه کشور متبوع متقاضی و یکی از نمایندگیهای رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را نیز داشته باشد. در غیر این صورت کد سائورگ متقاضی تایید نخواهد شد.
- فایل های مربوط به مدارک مرتب با نام ویژه هر مدرک مثلا «شهادتنامه دبیرستان»، «ریزنمرات کارشناسی» در قالب یک فایل زیپ با اسم متقاضی ارسال شود.
- مدارک لازم برای متقاضیان مقطع دکتری
- تصویر پرسنلی با اندازه H=600 و W=400 (کمتر از 50 کیلو بایت و بیشتر از 100 کیلو بایت نباشد)
- صفحه نخست پاسپورت با حداقل یکسال اعتبار با اندازه H=600 و W=800 (کمتر از 50 کیلو بایت و بیشتر از 100 کیلو بایت نباشد)
- تصویر فیش هزینه بررسی پرونده به مبلغ یک میلیون تومان
- اصل دیپلم دبیرستان (شهادتنامه)/ Diploma Certificate (برای اتباع محترم کشور افغانستان با مهر تایید وزارت معارف، وزارت امورخارجه و یکی از کنسولگری های ایران)
- اصل ریز نمرات دبیرستان (Transcript)
- اصل دانشنامه مقطع کارشناسی (BA and BS Certificate)
- اصل ریز نمرات مقطع کارشناسی (BA and BS Transcript)
- اصل دانشنامه مقطع کارشناسی ارشد (MA and MSc Certificate)
- اصل ریزنمرات مقطع کارشناسی ارشد (MA and MSc Transcript)
- رزومه شغلی
- رزومه علمی (مقالات، طرح های پژوهشی، کتاب و..)
- مدرک معتبر زبان انگلیسی مثلIELTS
- انجام مصاحبه حضوری یا آنلاین
- تکمیل صحیح فرم ویزا، تکمیل صحیح فرم اطلاعات دانشجو و نسخه امضا شده فرم “شرایط پذیرش دانشجویان غیرایرانی-غیربورسیه در دانشگاه علم و فرهنگ”
- ارسال کد سائورگSaorg
- الزامی است؛ مدارک تحصیلی متقاضیان محترم علاوه بر مهر رسمی مراکز آموزشی، مهر وزارت امور خارجه کشور متبوع متقاضی و یکی از نمایندگی های رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را نیز داشته باشد.
- فایل های مربوط به مدارک مرتب با نام ویژه هر مدرک مثلا «شهادتنامه دبیرستان»، «ریزنمرات کارشناسی» در قالب یک فایل زیپ با اسم متقاضی ارسال شود.
نکات مهم در خصوص مدارک تحصیلی متقاضیان پذیرش
- دانشجویانی که مدرک دوره قبلی خود را از ایران دریافت کردهاند موظفند؛ با مطالعه دستورالعمل نحوه درخواست تاییدیه تحصیلی در اثر وقت نسبت به دریافت تاییدیه خود اقدام نمایند.
- در صورتی که اصل مدرک تحصیلی به زبانی غیر از زبان فارسی باشد، باید مدرک با ترجمه رسمی فارسی به دانشگاه ارائه گردد.
- مدرک دیپلم صادره از کشور افغانستان باید مهر تایید وزارت معارف، وزارت امور خارجه افغانستان و یکی از نمایندگیهای رسمی سفارت جمهوری اسلامی در افغانستان را دارا باشد.
- مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز باید مهر دانشگاه مبدا، مهر وزارت خارجه کشور متبوع دانشجوی خارجی و همچنین مهر نمایندگیهای رسمی سفارت جمهوری اسلامی را داشته باشد.
خلاصهای از قوانین مهم ویژه دانشجویان محترم غیرایرانی - پذیرفته شدگان محترم هنگام مراجعه به دانشگاه جهت ثبت نام حتما باید اصل مدارک هویتی، اقامتی، تحصیلی مهر شده (وزارت امور خارجه کشور متقاضی)، ویزای تحصیلی مهردار، عکس پرسنلی و … را همراه داشته باشند.
- اصل مدارک تحصیلی شما هنگام ثبت نام از شما تحویل گرفته میشود و تا زمان پایان تحصیلات نزد دانشگاه خواهد ماند.
- شهریه ترم نخست در روز ثبت نام و به صورت کامل دریافت میشود.
- تمامی دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ موظف به رعایت آییننامه انضباطی دانشگاه هستند و در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات و انجام تخلف (هرگونه درگیری فیزیکی و لفظی، ایجاد آشوب و اغتشاش، تقلب در امتحانات و …) به کمیته انضباطی ارجاع شده و طبق مصوبات کمیته انضباطی با شخص خاطی برخورد خواهد شد.
- الزامی است؛ پذیرفته شدگان محترم هنگام ورود به دانشگاه چارچوب پوششی منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت نمایند. از پذیرش افراد با پوششهای نامتعارف از قبیل لباسهای سنتی و … معذوریم.
- دانشجویان در ترم نخست به هیچ عنوان مرخصی/تعجیل ندارند.
- تمامی کلاسها به صورت حضوری برگزار خواهد شد و دانشجویان در طول ترم تنها میتوانند 3 جلسه غیبت داشته باشند و هر هفته باید طبق برنامه سرکلاسها حاضر شوند.
- نمره قبولی برای دانشجویان مقطع کارشناسی 10 از 20 نمره، برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 12 از 20 نمره و مقطع دکتری 14 از 20 نمره است.
- در دوره کارشناسی ارشد، نمره ارزشیابی هر درس به صورت عددی از صفر تا 20 محاسبه میشود و حداقل نمره قبولی در هر درس 12 است. میانگین قابل قبول در هر نیمسال (سمستر) 14 است و چنانچه میانگین نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی کمتر از 14 باشد دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی میشود. 2 نیمسال (سمستر) مشروطی اعم از متوالی یا متناوب، در دوره کارشناسی ارشد منجر به محرومیت از تحصیل و اخراج دانشجو میشود.
- سنوات تحصیل با سنوات اقامتی متفاوت است، سنوات اقامت تحصیلی برای دوره کارشناسی و دکتری 4 سال و برای کارشناسی ارشد 2 سال است و دانشجویان غیرایرانی باید حتما در این بازه زمانی فارغ التحصیل شوند.
- تمدید اقامت دانشجویان در سالهای آتی منوط به گذراندن تعداد کردیت/واحد قابل قبول در هرترم است.
- دانشجویان 50 روز قبل از اتمام اقامت یکساله باید جهت تمدید اقامت به امور کنسولی دانشگاه واقع در طبقه 7 ساختمان علم دانشگاه علم و فرهنگ مراجعه کنند.
- متقاضیان پس از دریافت ویزا و ورود به ایران باید سریعا به امور کنسولی دانشگاه واقع در طبقه 7 ساختمان علم مراجعه نمایند؛ در صورت تاخیر، پلیس مهاجرت و گذرنامه جمهوری اسلامی ایران برای هر روز اقامت غیرقانونی مبلغ 400 هزار تومان جریمه در نظر گرفته است.(این مبلغ ممکن است بنا بر صلاحدید پلیش گذرنامه افزایش یابد)
- هر دانشجوی غیرایرانی فقط 4 بار در سال میتواند از کشور خروج و مراجعت داشته باشد و جهت دریافت مجوز خروج و مراجعت پاسپورت خود را به امور کنسولی دانشگاه تحویل دهد پس از دریافت این مجوز می تواند تا زمانی که مهلت اقامت دارد 4 بار ورود و خروج داشته باشد.
- در مقطع کارشناسی ارشد (ماستری) و دکتری تغییر رشته به هیج وجه امکان پذیر نیست و دانشجویان تنها بعد از انصراف، خروج قطعی و پس از یکسال میتوانند مجدد درخواست پذیرش دهند.
- تغییر رشته در مقطع کارشناسی (لیسانس) دانشجویان تنها پس از گذراندن دو ترم (سمستر) تحصیلی و در صورت موافقت گروه آموزشی مبداء و مقصد با توجه به شرایط تحصیلی دانشجو از جمله اخذ معدل، نمرات قابل قبول در رشته قبلی و … امکان پذیر است.
- در صورت تغییررشته، سنوات اقامتی صفر نمیشود و دانشجویان باید با سنوات باقی مانده، مجدد فرایند پذیرش را طی کنند.
- در صورت انصراف و مرخصی (تعجیل) دانشجویان باید هزینههای تعیین شده دانشگاه را پرداخت نمایند.
- دانشجویان غیرایرانی در دوران تحصیل تابع قوانین و مقرارت جاری دانشگاه هستند. مطالعه کامل و اطلاع از قوانین و مقررات آموزشی، اقامتی و.. که در زمان ثبت نام در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت الزامی است.
- پذیرفته شدگان موظفند هنگام ثبت نام در دانشگاه اطلاعات اقامتی، شماره تماس و… خود را در اختیار امور کنسولی دانشگاه قرار دهند.
- تمامی فرآیندهای آموزشی دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در طول دوره تحصیلی اعم از ثبت نام در هر ترم، درخواست گواهی اشتغال به تحصیل، مشاهده نمرات، سایر درخواستهای دانشجویی و… از طریق سامانه/سایت جامع آموزشی گلستان انجام میشود، بنابراین دانشجویان پس از ثبت نام باید نحوه استفاده از این سایت را فراگیرند.
- پذیرفته شدگان موظفند، پس از ثبت نام برای آگاهی از اخبار و اطلاعیههای مهم در شبکههای اجتماعی رسمی دانشگاه (تلگرام، اینستاگرام و …) عضو شده و وب سایت دانشگاه و کانال های اطلاع رسانی رسمی دانشگاه را دنبال نمایند.