سفیر هند: علاقمندم دانشجویان هندی در دانشگاه علم و فرهنگ تحصیل کنند

رودرا گائوراو شرست -سفیر هندوستان در ایران- و بالرام شوکلا -رئیس مرکز فرهنگی سفارت هندوستان- ضمن بازدید از پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، طی نشستی با مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه علم و فرهنگ به بحث و گفت و گو پرداختند.

*آمادگی دانشگاه علم و فرهنگ درجهت توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی
دکترعلی سعداله- معاون پژوهش و فناوری و مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه علم و فرهنگ- ضمن ارائه گزارش در خصوص اهم فعالیت‌های بین‌الملل دانشگاه گفت: طی سال‌های گذشته اقبال بسیار خوبی در زمینه ‌پذیرش دانشجویان بین المللی و همچنین توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی با کشورهایی نظیر اتریش، مالزی، ترکیه و … را داشته ایم.
وی افزود: تنوع بخشی به ملیت دانشجویان بین‌الملل و ایجاد شبکه‌های ارتباطی جدید با کشورهای منطقه -به ویژه کشورهایی که با آنها پیشینه علمی و تاریخی داریم- از برنامه‌های آتی دانشگاه در حوزه بین‌الملل است.

رودرا گائوراو شرست -سفیر هندوستان در ایران- و بالرام شوکلا -رئیس مرکز فرهنگی سفارت هندوستان- ضمن بازدید از پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، طی نشستی با مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه علم و فرهنگ به بحث و گفت و گو پرداختند.

مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل با اشاره به اهمیت این نشست گفت: در حوزه‌های مورد توافق طرفین، آمادگی همکاری همه جانبه با دانشگاه‌های کشور هند را داریم و از پیشنهادات سفارت هند در این زمینه استقبال می‌کنیم.
*روابطی به قدمت تاریخ
در این نشست بالرام شوکلا رئیس مرکز فرهنگی سفارت هندوستان گفت: سابقه روابط فرهنگی ایران و هند تاریخی و حتی ماقبل تاریخ است و اجداد ما همواره با هم مراوده فرهنگی داشته‌اند.
وی گفت: متاسفانه امروز گفتگوها کم شده و تا وقتی که ما با هم حرف نزنیم و مذاکره نداشته باشیم کارها پیش نمی‌رود.
وی افزود: ما ایران را سرزمینی رویایی می‌بینیم اما نمی‌دانیم در حوزه فناوری و پیشرفت چه مسیری را می‌پیماید و خیلی مطلع نیستیم.
رئیس مرکز فرهنگی سفارت هندوستان با اشاره به روابط سفارت هند با دانشگاه‌ها و فرهنگستان‌های ایران، گفت: ایران و هند در ابعاد مختلف فرهنگی همچون شعر معماری زبان فارسی اشتراکات بسیاری دارد و من حاضرم با جدیت توسعه همکاری‌های مشترک را پیگیری و اجرا نمایم.
سفیر هندوستان با اشاره به تعداد دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه علم و فرهنگ، تصریح کرد: علاقمند هستم از دانشجویان هندی نیز در این دانشگاه به ویژه در رشته‌های صنایع خلاق و مهندسی تحصیل کنند و همچنین ارتباط استارت‌آپ‌های ایرانی و هندی بیشتر شود.
وی با اشاره به توانمندی‌های موجود در جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ افزود: امکان ارائه بورسیه‌های کوتاه مدت تخصصی و همچنین بورسیه‌های تحصیلی در دوره‌های دکترا و کارشناسی ارشد وجود دارد و در صورت معرفی از طرف دانشگاه، این افراد را بورسیه می‌کنیم تا در موسسات مختلف در کشور هند به تحصیل مشغول شوند.
سفیر هندوستان در پایان این نشست تاکید کرد موضوعات مطرح شده در این نشست موضوعات مهم و تاثیرگذاری برای دو کشور هستند و کارگروهی این موارد را دنبال خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا